בחירת טלפונים מתאימים למרכזיה שלכם
- Gal Yochai
- לפני 4 ימים
- זמן קריאה 3 דקות
עודכן: לפני יומיים
מה אתם צריכים לדעת לפני רכישת טלפונים מתאימים למרכזיה?
כמעט בכל תהליך איפיון ראשוני,
הלקוח נדרש לבחור אילו סוגי טלפונים מתאימים למרכזיה, לפי צורכי העסק והמשרד, ובהתאמה לעובדים ולתפקידם.
זו היא אחת ההחלטות היותר מורכבות, ופה אנחנו נכנסים לתמונה -
ראשית, אנו לומדים את צורכי העסק, מכירים את התפקידים של העובדים הקיימים,
ובאמצעות מס' שאלות נדע לייעץ לכם מה החלוקה הנכונה תוך חשיבה ממוקדת על כל עובד והצורך שלו.

כמובן ישנם סוגים רבים של מכשירי טלפון,
אך במאמר הזה אנו נתמקד בשלושה סוגים עיקריים לצורך ההסבר.
אז, איך לבחור טלפונים?
טלפון IP בסיסי: כשמו כן הוא, בסיסי, בעל צג קטן יחסית אך יחד עם זאת נותן מענה לרוב המקרים. הטלפונים הבסיסיים מתאפיינים בצג צבעוני לרוב ( בעיקר אצלנו ) ומציעים כמובן זיהוי שיחה בעברית (כאמור קטן יחסית אבל יחד עם זאת קריא וברור), לחצני תפעול כגון: השתק, העברת שיחה, ועידה, המתנה, חיוג חוזר, ומקשי מסך (מקשים מתחת למסך המתפקדים לפי סטטוס התפריט במסך), דיבורית, נורית חיווי הודעה/ צלצול, וכמובן איכות שמע HD להעברת קול באיכות גבוהה מאוד.
מכשירי הטלפון הבסיסייים מתאימים לרוב העובדים בעסק ובמשרד שכן אין להם ריבוי שיחות וטיפול בריבוי שיחות. לרוב מתקשרים אליהם באופן ישיר או מעבירים אליהם שיחות, ואין להם את הצורך בביצוע מרובה של העברת שיחות, ועידות מרובות משתמשים וכו'.
סוגי מכשירים אלו מתאימים גם למוקדים שכן הנציגים צריכים לערוך שיחות טלפון אשר בעיקרם מדובר בקבלה או הוצאת שיחה בקלות ובפשטות. חשוב להדגיש שכל הטלפונים (גם המכשירים הבסיסיים) תומכים בחיבור מערכת ראש "מדונה" חוטית, לניהול שיחות באופן שידיהן של העובדים חופשיות לחלוטין, לביצוע פעולות במחשב או כל פעולה מכל סוג. בטלפונים היקרים יותר קיימים חיבורי בלוטוס \ USB לחיבור מגוון מערכות ראש אחרות.


טלפון IP בינוני - מתקדם: לרוב יתאים לבעלי תפקידים, בכירים ומנהלים, מכשירי טלפון מסוג זה מתאפיינים בגודל פיזי קצת יותר גדול מהטלפונים הבסיסיים וכן לרוב בעלי צג גדול יותר ולרוב צבעוני, הבידול העיקרי בין טלפון בסיסי לבין טלפון בינוני הוא נושא הלחצנים לחיוג מהיר. בעלי תפקידים בעסק נדרשים לא מעט פעמים לחייג לשלוחות בארגון בלחיצת כפתור במקום לבזבז זמן על חיפוש מספר השלוחה של כל עובד והקלדת המספר, לחצני החיוג המהיר מספקים גם חיווי באמצעות נורת לד במקרה ששלוחה מסויימת תפוסה, כך הם יודעים שבעת הזו הם לא יוכלו להתקשר. שימוש נוסף בלחצנים לחיוג מהיר הוא גם ביצוע התקשרות בלחיצה גם למספרים חיצוניים (מחוץ למרכזיה), למשל לניידים, למספרים נייחים כמו של בנק, רו"ח, ספקי שירות שונים וכדומה.
הטלפון הבינוני לרוב יתאפיין בלחצנים מקוצרים, וכמובן בעלי מאפיינים כללים של אלו הבסיסיים כגון: איכות שמע HD, צג זיהוי שיחה בעברית, לחצני תפעול כמו: העברת שיחה, ועידה, השתק, המתנה ועוד..


טלפון IP מנהלים ומרכזניות:
מכשירים מסוג זה יתאימו לבעלי תפקידים בכירים, מנכלים, סמנכלים וכן עמדת מרכזנית עם ריבוי גדול של שיחות אותם הם צריכים לתפעל בכמות גדולה ויחד עם זאת במהירות ובפשטות, וכן להגיע לכל אחת מהשלוחות בארגון בלחיצת כפתור.
מכשירים אלו כוללים את המאפיינים והיכולות של המכשירים הבסיסיים והבינוניים ולאלו מתווספים גם: צג צבעוני גדול במיוחד בעברית, כמות לחצנים לחיוג מהיר גדולה יותר (כ-30 עד 120) עם יכולת לחיבור יחידת הרחבת לחצנים!, לרוב הם גם יכלולו ממשקי WiFi ובלוטוס.
מכשירים מסוג זה מתאפיינים גם בעוצמת שמע חזקה יותר ומקשי פעולות גם בצידי המסך.


כמה דברים שרצוי לדעת:
בין הדגמים שצויינו יש גם דגמי ביניים, עם 24 לחצנים ישירים ללא הרחבה, וגם טלפונים אלחוטיים, טלפוני מולטימדיה Android, טלפונים לחדרי ישיבות, לבתי מלון ועוד.
אך אלו אשר צויינו במאמר זה הינם הדגמים המובילים שנרכשים הכי הרבה ע"י לקוחות.
חשוב לציין שחלק ממותגי הטלפונים הנמכרים בארץ אינם מספקים ספק כח עם המכשיר ולעיתים נדרש תשלום נוסף עבור ספקי כח (חשמל לטלפון).
הרוב המוחלט של הטלפונים תומך בפרוטוקול POE (Power Over Ethernet) פרוטוקול זה מאפשר לטלפון לקבל מתח (חשמלי) דרך כבל הרשת שמתחבר אליו ובכך לייתר את הצורך בספקי כח וכבלים נוספים.
לשם הפעלת הטלפון באמצעות POE נדרש שיהיה בארגון מתג רשת תומך POE.
טלפוני IP מכל סוג מתאפיינים גם ב-2 חיבורי רשת (In &Out) - אשר בא לידי שימוש כאשר בעמדת העבודה ישנו רק חיבור רשת אחד, כך שחיבור הרשת מהשקע בקיר מתחבר אל הטלפון(In) ומהטלפון (Out) אל המחשב - המאפשר חסכון בתשתית נוספת.
אנחנו פה בשבילכם, לייעץ לכם ולעזור לכם לבחור את מה שאתם צריכים בדיוק!